FILMŲ PROGRAMA 5 - 8 klasėms:

APVERSTAS BOKŠTAS

Rež. Jaak Kilmi
Drama, Estija, Latvija, 2022, įgarsinta lietuviškai
Filmo trukmė: 1val. 35 min.
Rekomenduojama 3–7 kl. mokiniams

Vienintelė vaikų, gyvenančių nedideliame pietų Estijos kaime, pramoga – pasakų pagrindu susikurti žaidimai, kuriuos jie žaidžia netoli namų esančiame apleistame pramoniniame komplekse. Nors sargas uždraudžia vaikams žaisti gyvybei pavojingoje vietoje, šie nepaiso draudimo. Besivaikydamas neklaužadas, jis įkrenta į gilią duobę, tačiau vaikai, užuot ieškoję pagalbos, nusprendžia, kad ten jam ir vieta. Tik Kristianas yra kitokios nuomonės nei jo draugai. Tačiau kaip teisingai pasielgti? Juk jis pažadėjo saugoti paslaptį. Rekomenduojama nuo 10 metų.

Ugdymo sritys: socialinis, dorinis, meninis ugdymas, klasės valandėlė, bendrosios kompetencijos.

Temos pokalbiams po filmo: gėrio ir blogio kova, drąsa įveikti baimes, tarpusavio santykiai, savanaudiškumas, sąžiningumas, moraliniai pasirinkimai.

ŽAIDIMŲ AIKŠTELĖ

Rež. Laura Wandel
Drama, Belgija, 2021, įgarsinta lietuviškai
Filmo trukmė: 1val. 12 min.
Rekomenduojama 6–9 kl. mokiniams

Sutinkame 7-erių Norą ir jos vyresnį brolį Abelį pirmąją mokyklos dieną. Vėliau tą pačią dieną Nora pastebi, kad iš Abelio tyčiojasi kiti vaikai. Norėdama pagelbėti, ji skuba pranešti tėčiui, tačiau Abelis priverčia ją nutilti. Priversta rinktis tarp ištikimybės vienam ir kitam, Nora pamažu perpranta mokyklos kiemo taisykles ir bando rasti savo vietą tarp suaugusiųjų ir vaikų. N-13

Ugdymo sritys: socialinis, dorinis, meninis ugdymas, psichologija, informacinės technologijos, klasės valandėlė, bendrosios kompetencijos.

Temos pokalbiams po filmo: emociniai išgyvenimai, patyčios ir smurtas, tarpusavio santykiai, tėvų ir vaikų santykiai, vaikų ir paauglių pasaulėjauta.

KARO ŽAIDIMAI

Rež. Goran Kapetanovic
Drama, Švedija, Danija, 2017, įgarsinta lietuviškai
Filmo trukmė: 1val. 24min.
Rekomenduojama 6–8 kl. mokiniams

Filmas pasakoja apie vienuolikmetį berniuką Maltę – mąstytoją ir strategą, besižavintį garsaus matematiko Johno Nasho teorijomis. Savanaudiškumu grįstas teorijas berniukas netrukus turi galimybę išbandyti praktikoje. Po tėvų skyrybų su mama persikraustęs į naują gyvenamąją vietą, Maltė atsiduria tarp dviejų susipriešinusių vaikų grupių. Konfliktas – ideali terpė Nasho idėjoms įgyvendinti. Tačiau kaip jas priims priešininkų vadai Mira ir Omaras?

Po filmo peržiūros būtina diskusija su mokytojais, kino edukacijos specialistais ar psichologais.

Ugdymo sritys: pilietinis, dorinis, meninis ugdymas, kalbos, istorija, geografija, informacinės technologijos, klasės valandėlė, bendrosios kompetencijos.
Temos pokalbiams po filmo: žmogaus prigimtis, polinkis į karą ir kitus konfliktus, tarpusavio santykiai, psichologinės manipuliacijos, smurtas ir jo pasekmės.

NEPAPRASTA VASARA SU TESA

Rež. Steven Wouterlood
Nuotykių drama, Nyderlandai, Vokietija, 2019, įgarsinta lietuviškai
Filmo trukmė: 1val. 23min.
Rekomenduojama 4–7 kl. mokiniams

Semui viso labo 10 metų, bet jam jau rūpi labai rimti klausimai. Atvažiavęs su šeima pailsėti Teršelingo saloje, jis stengiasi kuo daugiau laiko praleisti vienas, ruošdamasis dienoms, kai jo artimųjų nebus šalia. Jo vienatvės praktikas sugriauna netyčia sutikta mergaitė Tesa. Ji nori susipažinti su tėvu, kurio niekada nėra mačiusi, ir paprašo Semo pagalbos. Taip Semas įsivelia į nuotykius, kurių metu supras tikrą šeimos vertę.

Ugdymo sritys: dorinis, socialinis ugdymas, bendrosios kompetencijos, klasės valandėlė.
Temos pokalbiams po filmo: draugystė, laisvė, šeimos santykiai, atostogos.

GAUJA

Režisierius Tomáš Polenský
Drama, Čekijos Respublika, Slovakija, Latvija, 2020
Filmo trukmė: 1val. 34min.
Rekomenduojama 7–10 kl. mokiniams

Čekų režisieriaus Tomášo Polenský filmo „Gauja“ pagrindinis veikėjas – talentingas ledo ritulio vartininkas šešiolikmetis Deividas. Nepaisant cukrinio diabeto, vaikinui pavyksta patekti į ledo ritulio komandą „Vilkai“. Deja, jos nariai nelinkę priimti naujoko ir pradeda iš jo tyčiotis. Nutrūksta ir Deivido draugystė su mergina. Pagelbėti vaikinui mėgina turtuolis tėvas ir jautri mama, tačiau, panašu, kad jų pastangos sukelia vaikinui dar daugiau iššūkių.

Ugdymo sritys: bendrosios kompetencijos, dorinis ir pilietinis ugdymas, psichologija, klasės valandėlė, kalbos, informacinės technologijos.

Temos pokalbiams po filmo: pritapimas naujoje aplinkoje, patyčios, paauglystė, drąsa pažinti save, romantiški paauglių santykiai, tėbvų ir bvaikų santykiai, savarankiškumas

KOVOTOJA

Rež. Johan Timmers
Drama, Nyderlandai, 2018, subtitruota lietuviškai
Filmo trukmė: 1val. 24min.
Rekomenduojama 5–9 kl. mokiniams

Dvylikametė Bo, išgyvenanti tėvų skyrybas, priversta kraustytis į kitą būstą kartu su mama ir vyresniuoju broliu. Negana to, kad tenka klausyti nuolatinių tėvų barnių, dar reikia rūpintis vyresniuoju broliu, kuris yra begalo talentingas, tačiau visiškai nepasitikintis savimi. Kai visas pasaulis pradeda slysti iš po kojų ir pyktis užvaldo kūną, Bo staiga atranda tai, kas suardo blogąsias emocijas – kikbokso salė tampa antraisiais namais, tačiau mergina turi išmokti valdyti savo emocijas ir tuo pat metu priimti faktą, kad ji negali kontroliuoti visko.

Ugdymo sritys: bendrosios kompetencijos, klasės valandėlė, kūno kultūra.
Temos pokalbiams po filmo: savęs paieškos, šeimos santykiai, tėbvų skyrybos, kalbėkjimas apie patiriamus sunkumus.

NEPAMIRŠK KVĖPUOTI

Režisierius Martin Turk
Drama, Slovėnija, 2019, slovėnų kalba, subtitruota lietuviškaiFilmo trukmė: 1val. 37min.
Rekomenduojama 8–11 kl. mokiniams

15-metis Klemenas gyvena su vyresniu broliu Peteriu ir vieniša mama atokioje Slovėnijos provincijoje. Išskirtinį Klemeno laiką leisti su mylimu broliu teniso aikštyne ir šalia esančioje upėje nutraukia staigus ir aistringas Peterio meilės romanas su klasės drauge Sonja. Toks įvykis išprovokuoja prieštaringų emocijų ir neapgalvotų Klemeno veiksmų seką.

Filmas skatina pagalvoti apie šeimyninius ir romantiškus santykius, pirmuosius žingsnius į suaugusiųjų pasaulį, asmens tapatumą ir savarankiškumo sampratą. Atkreipti dėmesį į brolių tarpusavio santykius, paauglio vidinį pasaulį, prieštaringas emocijas ir jausmus, emocijų valdymą.

Ugdymo sritys: Dorinis, meninis ugdymas, psichologija, klasės valandėlė, bendrosios kompetencijos.
Temos pokalbiams po filmo: santykiai šeimoje, broliška meilė, asmens tapatumas, emocijų valdymas, savarankiškumo samprata.

Atsargiai+ragana+2.jpg

ATSARGIAI, RAGANA!

Režisierius: Rasko Miljkovic
Drama, Serbija, Makedonija, 2018
Įgarsinta lietuviškai
Trukmė 90 min.
Rekomenduojama 2–6 klasėms

Dešimtmetis Jovanas gimė su daliniu cerebriniu paralyžiumi. Drovus, savimi nepasitikintis berniukas dažnai jaučiasi vienišas ir nematomas, vis dėlto savo vaizduotės pasaulyje, į kurį dažnai ištrūksta, jis gali būti laisvas ir netgi tapti svajonių superherojumi. Jovano kasdienybė netikėtai pasikeičia, kai susidraugauja su nauja bendraklase Milica. Mergaitė įtraukia nedrąsų berniuką į savo nuotykius ir pakviečia į pagalbą išlaisvinant jos tėvą iš raganos žabangų.
Pokalbių temos po filmo: jauno žmogaus atsivėrimas pasauliui, drąsa ir galimybė pažinti pasaulį ir save, atvirumas
kitoniškumui, šeimos samprata, šeiminiai santykiai.
Ugdymo sritys: dorinis, socialinis, meninis ugdymas, bendrosios kompetencijos, klasės valandėlė.

Arciau+debesu.jpg

ARČIAU DEBESŲ

Režisierė: Meikeminne Clinckspoor
Drama, Belgija, Švedija, Nyderlandai, Norvegija, 2016.
Įgarsinta lietuviškai
Trukmė 77 min.
Rekomenduojama 1–7 klasėms

Dvylikametis Nilas gyvena su tėčiu ir beveik nepažįsta savo mamos. Jis mielai vasarą praleistų namuose, tačiau yra
priverstas keliauti į Laplandiją, kur tarp samių, šiaurės elnių medžiotojų, gyvena mama su naująja savo šeima. Nors
priimamas šiltai, Nilas užsisklendžia savyje. Vienintelis žmogus, kurį jis prisileidžia – netikra sesuo Suna. Tuo metu
prasideda elnių migracija, todėl prireikia ir Nilo pagalbos. Kai dingsta vienas elnias, vaikinas drąsiai leidžiasi jo ieškoti.
Galiausiai jis atranda savo šaknis, kurios, pasirodo, daug tvirtesnės, nei jis galėjo įsivaizduoti.
Pokalbių temos po filmo: jauno žmogaus atsivėrimas pasauliui, drąsa pažinti save, šeimos samprata, šeiminiai
santykiai, žmonių ryšys su gamta ir technologijomis, jausmų perteikimas kino kalba.
Ugdymo sritys: dorinis, meninis ugdymas, aplinkos pažinimas, informacinės technologijos, klasės valandėlė, bendrosios
kompetencijos.

Grazuole.jpg

Lietuvių kino klasika GRAŽUOLĖ

Režisierius: Arūnas Žebriūnas
Drama, Lietuva, 1969,
Trukmė: 73 min.
Vaidina: Inga Mickytė, Lilija Žadeikytė, Vladas Jurkūnas, Arvydas Savukas, Gediminas Girdvainis.
Rekomenduojama 5–12 klasėms

Viename Vilniaus senamiesčio kiemų vasaros dienas nuo ryto iki vakaro leidžia vaikai. Ir nors atrodo, kad jie
paprasčiausiai smagiai, lengvabūdiškai žaidžia, tačiau jų žaidimų metu pirmą kartą susimąstoma, kas yra draugystė,
kitoniškumas ir kas yra tiesa. Vienas mėgstamiausių jų žaidimų – „Gražuolė“. Tame kieme gyvenančiai mergaičiukei
Ingai jis ypač patinka. Būtent tada, sukdamasi rato viduryje, o draugams sakant jai skirtus gražius žodžius, Inga pasijunta
graži. Tačiau kartą vienas berniukas jai išrėžia kitokius žodžius. Nors Ingą tai sužeidžia, tačiau ji tiki, kad grožį galima
sukurti.
Pokalbių temos po filmo: lietuvių kinas, grožio samprata, stereotipai, šeimos santykiai, metaforos kine.
Ugdymo sritys: dorinis, meninis ugdymas, kalbos, bendrosios kompetencijos.

Naujokas.jpg

NAUJOKAS

Režisierius: Rudi Rosenberg
Komedija, drama, Prancūzija, 2015,
Įgarsinta lietuviškai
Trukmė: 81 min.
Rekomenduojama 5–8 klasėms

Keturiolikmetis Benua ką tik su šeima persikraustė į Paryžių ir pradėjo eiti į naują mokyklą. Nors jo mama ir davė jam daug patarimų, kaip susirasti draugų, Benua vengia naujų bendraklasių, o jie, savo ruožtu, vengia jo. Vieninteliai tapti Benua draugais nori klasės moksliukai. Nors jie ir nėra patys kiečiausi, Benua netrukus supranta, kad visai nesvarbu, ar naujieji draugai nešioja kelnes, užtrauktas ligi pažastų, ar miegodami čiulpia nykštį it maži vaikai. Svarbiausia, kad juos sieja draugystė ir pasitikėjimas.
Temos pokalbiams po filmo: vaikų tarpusavio santykiai, draugystė, siekis pritapti, socialinės normos ir stereotipai.
Ugdymo sritys: dorinis, socialinis ugdymas, bendrosios kompetencijos.

Isklausyk 2.jpg

Trumpametražių dokumentinių filmų programa “AŠ ESU ŠALIA”

Originalo kalba, lietuviški subtitrai
Trukmė: 68 min.
Rekomenduojama 5–8 klasėms

Programą sudaro 3 Nyderlandų kino režisierių pasakojimai: „Jei mane paliksi“, “Skotas ir Džulija” bei “Šoku tau”. Juose kalbama apie tai, kaip svarbu išmokti atsiverti, suprasti save, dalintis išgyvenimais ir būti išklausytiems, atrasti tikslą ir jo siekti.
Jei mane paliksi
Džamilai keturiolika. Tėvams negalint pasirūpinti mergaite, socialiniai darbuotojai ją iškelia į globos centrą. Ji čia
gyvena jau kelerius metus. Nepaisant skaudžios praeities, Džamila ilgisi savo šeimos. Vienatvė mergaitei prilygsta
jausmui, kai parkritus žinai, kad niekas nepadės atsistoti. Jai sunku atsiverti žmonėms, su jais suartėti ir susirasti draugų.
Visgi gyvendama kartu su atsidavusiais pedagogais ir vaikais, turinčiais panašią patirtį, Džamila yra priversta pasikeisti.
Režisierė: Eef Hilgers. Dokumentika, Nyderlandai, 2018, orig. k., lietuviški subtitrai, 16 min.

Filmo „Skotas ir Džulija“ herojai – pora. Po sunkios traumos penkiolikmetis Skotas sužino, jog nebegalės vaikščioti, tačiau tai jiems netrukdo svajoti apie bendrą ateitį. Režisierė Annelies Kruk. Dokumentika, Nyderlandai, 2016, 22 min.

Šoku tau
Dvylikametė Vildė nori tapti pirmąja mergaite, dalyvausiančia tradicinių norvegiškų šokių konkurse. Tačiau konkursas
nėra didžiausias jos iššūkis. Ji įsitikinusi, kad jos stiprybė ir aistra šokti padės mylimam seneliui laimėti kovą prieš vėžį.
Režisierius: Erlend E. Mo. Norvegija, Danija, Švedija, 2015, 30 min.

Pokalbių temos po filmų: gebėjimas suprasti ir priimti kitą ir save, atvirumas, atvirumas kitoniškumui, emocinis intelektas, psichologinė pagalba, patyčios, jausmų perteikimas kino kalba.
Ugdymo sritys: dorinis, meninis ugdymas, aplinkos pažinimas, klasės valandėlė, bendrosios kompetencijos.

sAU+IR+DRAUGUI.jpg

Trumpametražių dokumentinių filmų programa SAU IR DRAUGUI

Programos trukmė: 60 min.,
Lietuviškai subtitruoti.
Rekomenduojama 5–8 klasėms

Programos filmus vienija draugystės tema. Visi trys filmai kalba apie tai, kaip svarbu būti apsuptam mylinčių žmonių – draugų, tėvų ar rūpestingų gydytojų.

Filmo „Rokenroleriai“ (rež. Daan Bol, 2016) herojai pasakoja apie jų muzikos grupei iškilusį iššūkį – vyriausiasis jos
narys suserga depresija. Muzika ir draugystė šiame filme pasirodys esanti stipresnė už ligą. Dvylikametė Tėja iš filmo
„Tėja“ (rež. Halvor Nitteberg, 2016) serga epilepsija. Jos gyvenime aplinkinių rūpestis ir palaikymas yra išlikimo sąlyga.
Filmo „Skotas ir Džulija“ (rež. Annelies Kruk, 2016) herojai – pora. Po sunkios traumos penkiolikmetis Skotas sužino,
jog nebegalės vaikščioti, tačiau tai jiems netrukdo svajoti apie bendrą ateitį.
Pokalbių temos po filmų: gebėjimas suprasti ir priimti kitą, atvirumas kitoniškumui, asmenybių skirtumai (pomėgiai,
elgesys, charakteris), patyčios, emocinis intelektas, emocinis saugumas, jausmų perteikimas kino kalba, svajonės ir vertybės, tikslo siekimas, pomėgiai, bendravimas su artimaisiais, draugais, gyvenimo džiaugsmas ir prasmė.

Ugdymo sritys: dorinis, meninis ugdymas, aplinkos pažinimas, pilietinis ugdymas, klasės valandėlė, gimtoji kalba,
bendrosios kompetencijos.

IR+VISO+PASAULIO+NEGANA.jpg

Trumpametražių dokumentinių filmų programa IR VISO PASAULIO NEGANA

Programos trukmė: 55 min.,
Filmai įgarsinti lietuviškai.
Rekomenduojama 5-8 klasėms

Filmų programa pasakoja apie tris vaikus, kuriuos gyvenimas įkvepia šokti, o šokis, judesys – gyventi ir bendrauti su kuo platesniu pasauliu. Trylikametė Nastia mokosi baleto Boriso Eifmano šokio akademijoje Sankt Peterburge („Varičela“), dvylikametė Vildė šoka norvegų liaudies šokį halingą („Šoku tau“), o dešimtmetis Džiovanis lanko sinchroninį plaukimą, kurį dėl grakščių, pagal muziką atliekamų judesių metaforiškai galima vadinti „vandens baletu“ („Džiovanis ir vandens baletas“). Visi trys vaikai itin atsakingai ir rimtai žiūri į savo veiklą. Vildė siekia būti geriausia halingo šokėja Norvegijoje, Džiovanis – pirmuoju berniuku Nyderlandų nacionaliniame sinchroninio plaukimo čempionate, o Nastia trokšta pirmauti itin stiprioje šokio akademijoje. Dėl savo tikslų jie negaili nei laiko, nei jėgų.
Šoku tau
Dvylikametė Vildė nori tapti pirmąja mergaite, dalyvausiančia tradicinių norvegiškų šokių konkurse. Tačiau konkursas
nėra didžiausias jos iššūkis. Ji įsitikinusi, kad jos stiprybė ir aistra šokti padės mylimam seneliui laimėti kovą prieš vėžį.
Režisierius: Erlend E. Mo. Norvegija, Danija, Švedija, 2015, 30 min.
Varičela
Septynmetei Polinai ir trylikametei jos seseriai Nastiai baletas yra gyvenimas. Sesutės studijuoja Boriso Eifmano šokio
akademijoje Sankt Peterburge. Jaunėlė mokosi iš vyresnės ir labiau patyrusios Nastios, tačiau abi neramiai laukia mokslo
metų pabaigoje vyksiančių egzaminų, kai paaiškės, ar jos tęs studijas.
Režisierius Victor Kossakovsky. Norvegija, Danija, Rusija, Švedija, 2015, 25 min.
Pokalbių temos po filmų: svajonės ir vertybės, tikslo siekimas, pomėgiai, bendravimas su artimaisiais, draugais,
gyvenimo džiaugsmas ir prasmė, šokis, kūno kalba.
Ugdymo sritys: meninis dorinis ugdymas, klasės valandėlė, bendrosios kompetencijos, informacinės technologijos,
choreografija.

Pokalbiai+rimtomis+temomis.jpg

POKALBIAI RIMTOMIS TEMOMIS

Režisierė: Giedrė Beinoriūtė
Dokumentinis filmas, Lietuva, 2012,
Lietuvių kalba
Trukmė: 65 min.
Rekomenduojama 8–12 klasėms

„Pokalbiai rimtomis temomis“ – filmas be išorinio veiksmo, dekoracijų, peizažų ir specialiųjų efektų. Pagrindiniai filmo
herojai – vaikai ir paaugliai, apdovanoti ypatingu gebėjimu apsakyti juos supantį pasaulį. Intymūs minimalistine maniera
nufilmuoti pokalbiai su jais atskleidžia kartais melancholišką, kartais juokingą, kartais dramatišką šiuolaikinio pasaulio
vaizdą. Filme keliami klausimai apie vienatvę, meilę, Dievą, pasaulį, žmogaus ryšį su kitu žmogumi.
Temos pokalbiams po filmo: vaikų išgyvenimai, požiūris į pasaulį, santykiai su kitais žmonėmis, vienatvė, meilė,
Dievas.

Ugdymo sritys: psichologija, bendrosios kompetencijos, etika.

Kaip0 mes zaideme revoliucija.jpg

KAIP MES ŽAIDĖME REVOLIUCIJĄ
Režisierė: Giedrė Žickytė
Dokumentinis filmas, Lietuva,
Trukmė: 67 min.
Rekomenduojama 8 – 12 klasėms

Francois Rabelais laikais žmonės žinojo, jog karnavalai griauna įprastą tvarką. Michailo Gorbačiovo laikais jiems tapo aišku, kad karnavalai sugriauna imperijas. Filmas pasakoja istoriją apie pokštą, įvykusį devintojo dešimtmečio viduryje, kai Lietuvoje dar nebuvo jokių atgimimo ženklų, o naujametinio Kauno jaunųjų architektų karnavalo metu juokais susikūrė roko grupė ,,Antis“.
Cirką primenantis įspūdingas grimas ir rekvizitai, stilizuoti pasirodymai, kandūs ir aštrūs tekstai kūrė agresyvią
sovietinio gyvenimo karikatūrą. Greitai ir net patiems grupės nariams netikėtai „Antis“ tapo ryškiausia Dainuojančios
Revoliucijos vėliavneše ir masiniu reiškiniu, įtraukusiu tūkstančius pasekėjų. Tai istorija apie mažą šalį, ypatingą jos
laikotarpį ir žmones, kurie, nepaisant pavojaus, iškovojo savo Nepriklausomybę su šypsena veide ir daina lūpose.
Temos pokalbiams po filmo: istorija, šalies atgimimas, išsivadavimas iš sovietinės priespaudos, roko grupės „Antis“
vaidmuo, dainuojanti revoliucija.
Ugdymo sritys: istorija, etika, psichologija, bendrosios kompetencijos.