FILMŲ PROGRAMA 1 - 4 KLASĖMS:

MANO MAMA GORILA
Režisierė Linda Hambäck
Animacija, Švedija, Danija, Norvegija, 2021, įgarsinta lietuviškai
Filmo trukmė: 1val. 15min.
Rekomenduojama priešmokyklinukams, 1–2 kl. mokiniams

Našlaitė Joana visi širdimi trokšta, kad ją kas nors įsivaikintų ir ji pagaliau turėtų mamą, kuri padykusią mergaitę mylėtų labiau už viską pasaulyje. Bet, kai prie vaikų namų pririeda senas kledaras ir iš jo išlipa „naujoji“ mama, Joana netenka amo. Mat jos būsima mama – gorila! Mergaitė vis dėlto ryžtasi palikti senuosius namus ir leistis į savo gyvenimo nuotykį. Sukurtas pagal to paties pavadinimo Fridos Nilsson romaną, Lindos Hambäck animacinis filmas „Mamo mama gorila“ – tai netradicinė istorija apie visuomenės atskalūnus ir visas kliūtis įveikiančią meilę.

Ugdymo sritys: Dorinis, meninis ugdymas, pasaulio pažinimas, bendrosios kompetencijos.
Temos pokalbiams po filmo: šeima, emocijos ir jausmai, draugystė, buvimas savimi, meilė.

 

MAGIŠKA DĖŽUTĖ

Rež. Jacob Ley
Animacija, Švedija, Danija, 2016, liet. įgars.
Filmo trukmė: 1val. 20min.
Rekomenduojama 1–4 kl. mokiniams

Aštuonmetis Julius gyvena našlaičių namuose ir nekantriai laukia Kalėdų, o ypač Kalėdų senelio. Tačiau, kai vyresni jo draugai prasitaria, kad Kalėdų senelis neegzistuoja, berniukas pradeda abejoti jo tikrumu. Neprarasti tikėjimo padeda kalėdinių žaisliukų dėžutė, staiga perkelianti pagrindinį herojų į stebuklingą pasaulį. Dėžutėje laikyti Juliaus žaislai: marcipaninis paršiukas, šiaudinis elnias ir angeliukas, atgyja bei padrąsina berniuką surasti Kalėdų senelį ir įrodyti draugams tiesą.

Ugdymo sritys: pasaulio pažinimas, socialinis, kultūrinis, meninis ugdymas.
Temos pokalbiams po filmo: vienatvė, buvimas savimi, draugystė, tikėjimas.

JOKŪBAS, MIMI IR KALBANTYS ŠUNYS

Rež. Edmunds Jansons
Animacija, Latvija, Lenkija, 2019, įgarsinta lietuviškai
Filmo trukmė: 1 val. 12 min.
Rekomenduojama 1–5 kl. mokiniams

Jokūbas gyvena dideliame mieste ir labai mėgsta piešti pastatus. Jis svajoja vieną dieną tapti miesto architektu, kaip ir jo tėtis. Kai Jokūbo tėtis išvažiuoja į komandiruotę, berniukas visai savaitei išvyksta pas pusseserę Mimi. Tik atvykęs į Mimi namus Maskačkos priemiestyje, Jokūbas sužino, kad nuostabaus parko vietoje greitu metu išdygs dangoraižis. Vaikai nusprendžia užkirsti kelią šioms statyboms. Paaiškėja, kad jie tai gali padaryti tik su kalbančių šunų pagalba.

Ugdymo sritys: Dorinis ir meninis ugdymas, aplinkos pažinimas, kalbos, bendrosios kompetencijos.
Temos pokalbiams po filmo: miestų plėtra, paveldosauga, aplinkos pažinimas, draugystė, savitarpio pagalba.

KOSMINIS VAIKIS

Režisierius Olivier Pairoux
Vaidybinis, Belgija, 2021, įgarsinta lietuviškai
Filmo trukmė 1 val. 40 min.
Rekomenduojama 1– 4 kl. mokiniams.

 

Vienuolikmečio Džimo susižavėjimas kosmosu tarsi manija. O ar gali būti kitaip, kai tavo tėtis astrofizikas ir rengiasi keliauti į kosmosą? Persikėlęs į kitą miestą, Džimas pakviečiamas dalyvauti jaunųjų mokslininkų konkurse.
Gabus berniukas svajoja atkurti pavojingą Josepho Kittingerio šuolį su helio balionu ir pasiryžęs padaryti viską, kad sukurtų savo oro balioną. Šiam planui kyla pavojus, kai mokytoja projekto įgyvendinimui suporuoja Džimą su gražiausia klasės mergina Ema, dėl ko kiti bendraklasiai pažada bet kokia kaina neleisti jam užbaigti savo projekto. Džimas įrodys ne tik tėčiui, bet ir visiems, kad net pavojingiausios svajonės daug dirbant yra įgyvendinamos.

Ugdymo sritys: dorinis, meninis ugdymas, lietuvių literatūra, istorija, bendrosios kompetencijos.

 
Ka+pasnibzdejo+peleda.jpg

Animacinių filmų programa KĄ PAŠNIBŽDĖJO PELĖDA

Programos trukmė: 40 min.
Filmai įgarsinti lietuviškai.
Rekomenduojama 1–3 klasėms

Šiuolaikinės prancūzų animacijos rinktinė programa patiems mažiausiems žiūrovams.
Šviečiant pilnačiai Kino Pelėda nutupia ant šakos ir pasisveikina su vaikais. Ji prisistato kaip keliautoja, vakarais skraidanti nuo lango prie lango ir renkanti istorijas, kurias mamytės ir tėveliai prieš miegą pasakoja savo vaikams. Tas istorijas Kino Pelėda paverčia trumpametražiais filmais. Per vieną kino seansą mažieji žiūrovai pamatys net penkis tokius filmus ir patirs gausybę nuotykių.
Programos filmai: „Suskaičiuok avinus“ (rež. Frits Standaert, 2015), „Dar vienos rankovės“ (rež. Samuel Guénolé, 2015), „Pirštinė“ (rež. Clémentine Robach, 2014), „Akmenų sriuba“ (rež. Clémentine Robach, 2015), „Gudrusis paplotėlis“ (rež. Pascale Hecquet, 2015).
Pokalbių temos po filmo: tikrovės ir fantazijų pasauliai, jų ribos, pasakos ir pasakėčios, savarankiškumas, žmogaus jausmai ir nuotaikos.
Ugdymo sritys: etika, pasaulio pažinimas, dailė ir technologijos, meninis, socialinis, kultūrinis ugdymas.

 
Tamsta+Varlius.jpg

TAMSTA VARLIUS

Režisierė: Anna van der Heide
Vaidybinis, Nyderlandai, Belgija,
Įgarsinta lietuviškai
Trukmė 90 min.
Rekomenduojama 1–4 klasėms

Normali klasė, paprasti vaikai ir eilinis mokytojas. Arba ne. Klasės gyvenimas apsiverčia aukštyn kojom, kai vaikai sužino, kad jų mokytojas kartais pavirsta... varle. Mažoji Sita labai myli savo mokytoją, tad yra pasiryžusi viskam, kad jį apgintų nuo visų gamtoje tykančių pavojų.
Temos pokalbiams po filmo: vaikų santykiai su artimaisiais, mokytojais, atsakomybė ir empatija, vaiko ir suaugusiojo
pasaulio sąlytis, tikrovė ir fantazijos, žmogaus santykis su gamta, gyvūnija, jos teisės į laisvę.
Ugdymo sritys: pasaulio pažinimas, biologija, dorinis ir meninis ugdymas, bendrosios kompetencijos.

 
ATSARGIAI RAGANA.jpg

ATSARGIAI, RAGANA!

Režisierius: Rasko Miljkovic
Drama, Serbija, Makedonija, 2018
Įgarsinta lietuviškai
Trukmė 90 min.
Rekomenduojama 2–6 klasėms

Dešimtmetis Jovanas gimė su daliniu cerebriniu paralyžiumi. Drovus, savimi nepasitikintis berniukas dažnai jaučiasi vienišas ir nematomas, vis dėlto savo vaizduotės pasaulyje, į kurį dažnai ištrūksta, jis gali būti laisvas ir netgi tapti svajonių superherojumi. Jovano kasdienybė netikėtai pasikeičia, kai susidraugauja su nauja bendraklase Milica. Mergaitė įtraukia nedrąsų berniuką į savo nuotykius ir pakviečia į pagalbą išlaisvinant jos tėvą iš raganos žabangų.
Pokalbių temos po filmo: jauno žmogaus atsivėrimas pasauliui, drąsa ir galimybė pažinti pasaulį ir save, atvirumas
kitoniškumui, šeimos samprata, šeiminiai santykiai.
Ugdymo sritys: dorinis, socialinis, meninis ugdymas, bendrosios kompetencijos, klasės valandėlė.

 
Arciau debesujpg.jpg

ARČIAU DEBESŲ

Režisierė: Meikeminne Clinckspoor
Drama, Belgija, Švedija, Nyderlandai, Norvegija, 2016.
Įgarsinta lietuviškai
Trukmė 77 min.
Rekomenduojama 1–7 klasėms

Dvylikametis Nilas gyvena su tėčiu ir beveik nepažįsta savo mamos. Jis mielai vasarą praleistų namuose, tačiau yra
priverstas keliauti į Laplandiją, kur tarp samių, šiaurės elnių medžiotojų, gyvena mama su naująja savo šeima. Nors
priimamas šiltai, Nilas užsisklendžia savyje. Vienintelis žmogus, kurį jis prisileidžia – netikra sesuo Suna. Tuo metu
prasideda elnių migracija, todėl prireikia ir Nilo pagalbos. Kai dingsta vienas elnias, vaikinas drąsiai leidžiasi jo ieškoti.
Galiausiai jis atranda savo šaknis, kurios, pasirodo, daug tvirtesnės, nei jis galėjo įsivaizduoti.
Pokalbių temos po filmo: jauno žmogaus atsivėrimas pasauliui, drąsa pažinti save, šeimos samprata, šeiminiai
santykiai, žmonių ryšys su gamta ir technologijomis, jausmų perteikimas kino kalba.
Ugdymo sritys: dorinis, meninis ugdymas, aplinkos pažinimas, informacinės technologijos, klasės valandėlė, bendrosios
kompetencijos.

LENOS JŪRA
Režisierius: Domien Huyghe
Drama, Belgija, Nyderlandai, 2023, įgars. liet.
Trukmė: 1.38
Rekomenduojama 3–7 klasėms

Šiaurės jūroje paslaptingomis aplinkybėmis nuskęsta žvejybinis laivas. Žmonės šnabžda, kad kaltas kapitonas, tačiau jo paauglė dukra Lena įtaria, kad laivas nuskendo ne atsitiktinai. Niekas ja netiki, net ir geriausia draugė Kaz. Kai Lena pamato didžiulį šešėlį, slystantį jūros paviršiumi, mergaitė ryžtasi įrodyti, kad nežinomas, grėsmingas jūros padaras klaidžioja gelmėse.

Jautriame pasakojime pinasi meilės, brandos, gyvenimo trapumo ir susitaikymo su netektimi temos.

Temos pokalbiams po filmo: emocijų ir jausmų reiškimas, tėvų ir vaikų ryšys, tarpusavio santykiai, ribinės patirtys, draugystė.

Ugdymo sritys: dorinis, socialinis ugdymas, psichologija, klasės valandėlė, bendrosios kompetencijos.